Velkommen til
Gymnastikefterskolen Stevns

Gymnastikefterskolen Stevns ligger i naturskønne omgivelser tæt på Stevns klint. Efterskolen tager afsæt i et grundtvig-koldsk skolesyn, og har sine rødder tilbage i 1894, hvor den opstod som højskole. I dag er efterskolen en både moderne og traditionsrig efterskole, der i alt rummer 188 unge mennesker fordelt på 9. og 10. klassetrin.

Stevns er en værdibåret efterskole, der møder eleverne med udfordringer både fagligt og menneskeligt. Eleverne vil helt sikkert vokse både personligt, socialt og fagligt – gennem efterskoleåret, der især har det forpligtende fællesskab som løftestang og omdrejningspunkt i alt, hvad vi gør. En oplevelse af ’at jeg bliver til os’ mærkes gennem de mange fællesskabende aktiviteter, vores flotte opvisnings-shows, syngende morgensamlings-stunder og fælles-ture/rejser. Vi fælder glædestårer og jubler sammen – især når vi har haft helt særlige og specielle oplevelser – og dem har vi en hel del af på Stevns. Kendetegnende for efterskolen er skolens sjæl: hjemligheden, de hyggelige værelser og hyggekroge og vores moderne springcenter, haller, ’fitness-fabrikken’, hængekøjer ved beach-volleybanen, shelterpladsen i skoven, spilcaféen i Kridt m.m.

Foredragssalen

Springcenter